Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Känslan av att åldras 10 år över en natt ....

Av elisabeth77 - 4 september 2016 03:37

Allt bara snurrade på ...

Snurrade som en karusell ...

Som aldrig ville ta slut ...

Min hjärna hängde inte med ...

Min kropp var i stress ...

Från morgon tills jag stupade i sängen på kvällen ...

Några timmars sömn ...

För att sedan stressa vidare ...

Min hjärna arbetade på högtryck ...

Och jag sov aldrig mer än fyra / fem timmar per natt ...

Nattens timmar som fylldes med ångest ...

Nätter som fylldes med ransakan av mig själv ...

Drömmar som försvann ...

Jag vaknade men kunde inte komma ihåg mina drömmar längre ...

Min kropp gjorde ont ...

För med stressen kom smärtan ...

Det inte själen och hjärnan ville känna ...

Det visade sig i min kropp ...

Jag blev 10 år äldre över en natt ...

Mina muskler slappnade aldrig av ...

Min mage krånglade ...

Jag blev otroligt känslig mot ljud ...

Orkade tillslut inte lyssna på folk i min omgivning ...

Fick svårt att koncentrera mig ...

Att focusera i mötet med andra människor ...

Blev ortoligt trött på dagarna ...

Började välja bort möten med nära och kära ...

Ville inte och orkade inte ...

Jag lider fortfarande av mina stress symtom ...

Även om karusellen lugnat ner sig ...

Idag försöker jag att hitta nått varje dag som kan skänka glädje ...

För även om allt är mörkt så finns det små ljus glimtar där ...

Ibland får man gräva lite djupare än andra dagar för att hitta dom ...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisabeth77 - 31 december 2016 02:56

Försöker att focusera ... Tänka på det som varit bra ... Men ärligt ... 2016 har varit ett riktigt jävla skit år ... Längtar efter ett nytt år ... Längtar efter en normal vardag ... Längtar ... Inser att det aldrig kommer bli normalt me...

Av elisabeth77 - 29 december 2016 01:13

Du är så tålmodig ... Trotts allt som hänt så försöker du ... Vara tålmodig ... Fast du så gärna skulle vilja ... Vilja skrika och slåss ... Du fick växa upp fort min lilla prins ... Dina knutna nävar ... Som vill slå på det onda ... ...

Av elisabeth77 - 17 december 2016 03:31

Jul Jävla Jul ... Det har gått ett år ... Sedan den mörka sanningen blottades ... Många sömn lösa nätter har det blivit ... Mycket har hänt ... Jag föll och föll ... Slog i en bottenlös sorg ... Mina tårar tog slut och jag slutade le .....

Av elisabeth77 - 26 november 2016 05:36

Hatar mig själv ... Att jag tillåter mig själv ... Att du sätter dina klor i mig ... Försöker vara stark ... Men du förgiftar mig ... Du fyller mig med ångest ... Min hjärna får inte ro ... Vet att du enligt lag har rätt ... Rätt till...

Av elisabeth77 - 15 november 2016 03:42

Ett år går fort säger de som vet ... Om några veckor är cirkeln sluten ... Sekunder som blev till minuter... Minuter som blev till timmar ... Timmar som blev till dagar ... Dagar blev månader ... Månader blev ett år ... När jag först fi...

Ovido - Quiz & Flashcards