Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Man måste hitta sätt att överleva ...

Av elisabeth77 - 4 september 2016 09:42

Skolan slutade och sommarlovet kom ...

Min lilla prinsessa som levde med ångest ...

Isolerade sig ännu mer när sommarlovet kom ...

När de andra barnen valde att leka ute i solen ...

Så gömmde hon sig innanför husets fyra väggar ...

Vist hon gick ut ibland ...

Oftast med någon ...

Nästan aldrig själv ...

Om hon var själv så leket hon korta stunder på huset baksida ...

Som jag berättat tidigar så hade hon små ångest ljud ...

Hon vaknade med ljuden på sina läppar ...

Sen lät hon till och från under resten av dagen ...

Kvällarna grät hon ofta till sömns ...

Situvationen blev ohållbar ...

Hela familjen led ...

Hennes bror som inte förstod vad som hänt ...

Som hörde hennes ångest men inte förstod ...

Hennes stora syter som brottades med sitt dåliga mående ...

Som längtade bort ...

Som ville ha lugn och ro ...

Men som levde i kaoset som blev ...

Min man som blev som ett vilset litet barn ...

Som tappade fotfästet och inte viste hur han skulle hantera situvationen ...

Hantera frun som blev som en främling ...

Jag mamman som bar på känslan av att inte vara tillräcklig ...

Mina barn behövde mig ...

Fast det enda jag ville var att lägga mig ner och inte orka mer ...

Men på nått sätt så lyckades jag hålla näsan över ytan ...

Det var inte mycket mer än så ...

Men i allt kaos är man tvungen att hitta ett sätt att överleva ...

Så när soc ringde och sa att de hade en lägenhet ...

Så tog vi den ...

För någonstans måste man hitta ett sätt att överleva på !!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisabeth77 - 31 december 2016 02:56

Försöker att focusera ... Tänka på det som varit bra ... Men ärligt ... 2016 har varit ett riktigt jävla skit år ... Längtar efter ett nytt år ... Längtar efter en normal vardag ... Längtar ... Inser att det aldrig kommer bli normalt me...

Av elisabeth77 - 29 december 2016 01:13

Du är så tålmodig ... Trotts allt som hänt så försöker du ... Vara tålmodig ... Fast du så gärna skulle vilja ... Vilja skrika och slåss ... Du fick växa upp fort min lilla prins ... Dina knutna nävar ... Som vill slå på det onda ... ...

Av elisabeth77 - 17 december 2016 03:31

Jul Jävla Jul ... Det har gått ett år ... Sedan den mörka sanningen blottades ... Många sömn lösa nätter har det blivit ... Mycket har hänt ... Jag föll och föll ... Slog i en bottenlös sorg ... Mina tårar tog slut och jag slutade le .....

Av elisabeth77 - 26 november 2016 05:36

Hatar mig själv ... Att jag tillåter mig själv ... Att du sätter dina klor i mig ... Försöker vara stark ... Men du förgiftar mig ... Du fyller mig med ångest ... Min hjärna får inte ro ... Vet att du enligt lag har rätt ... Rätt till...

Av elisabeth77 - 15 november 2016 03:42

Ett år går fort säger de som vet ... Om några veckor är cirkeln sluten ... Sekunder som blev till minuter... Minuter som blev till timmar ... Timmar som blev till dagar ... Dagar blev månader ... Månader blev ett år ... När jag först fi...

Ovido - Quiz & Flashcards