Alla inlägg den 17 december 2016

Av elisabeth77 - 17 december 2016 03:31

Jul Jävla Jul ...

Det har gått ett år ...

Sedan den mörka sanningen blottades ...

Många sömn lösa nätter har det blivit ...

Mycket har hänt ...

Jag föll och föll ...

Slog i en bottenlös sorg ...

Mina tårar tog slut och jag slutade le ...

Mörker utan ljus ...

Våren kom ...

Sommaren passerade ...

Utan att vi märkte det ...

Hösten kom och livet ...

När naturen dog och la sig i ide ...

Så började vi sakta leva ...

Små steg ...

En minut i taget ...

Små stunder av skratt ...

Ibland ihålande skratt ...

Utan glädje ...

Men ett måste för att överleva ...

Så kom vintern ...

Veckorna närmar sig ...

Medans barnens ögon glittrar ...

Glittrar för en stundande jul ...

Så ser jag ångesten växa ...

Ångest som speglar sig i min prinsessas ögon ...

Jul Jävla Jul ...

Den slår mitt sinne ...

Vill inte tänka på Julen ...

För ett årsedan fanns monstret mitt ibland oss ...

Med händer som taffsade ...

Under en filt ...

För att ingen skulle se ...

Så medans min prinsessa skämdes ...

Så fylldes monstret med lust ...

Så medans hennes lilla kropp fylldes med skam ...

Så tog monstert sig friheter ...

Så när min lilla prinsessa försöker sätta ord ...

Varför hon hatar jul ...

Så växer min ångest ...

Mitt hjärta brister ...

Jul Jävla Jul ...

Skapa flashcards