Alla inlägg under september 2016

Av elisabeth77 - 17 september 2016 00:05

Så blev det bestämt ...

Vi tog språnget ...

Tittade aldrig tillbaka på huset ...

Helvetes huset där monstret bott ...

Vi valde mellan liv och död ...

Vi valde livet ...

Även om vi inte viste vad framtiden hade att ge ...

Så var allt bättre än helvetet ...

För även om vi aldrig var på lägenhets visningar ...

Som andra människor gör inför en flytt ...

Man väljer noga ...

Kollar på områden som passar ...

Man kollar på färger och lösningar ...

Så blev det inte så för oss ...

Vi tog det soc erbjöd ...

Fick nyklarna och först då såg vi vårat nya boende ...

4 rok  ...

Som blev 5 rok ...

En stor och fin lägenhet ...

Men ljusa rum ...

En uteplats ...

Så vi packade och bar ...

Rensade och slängde ...

Packade och bar ännu mer ...

Hur mycket skit kan man ha ...

Vi bodde i ett hus och flyttade till en lägenhet ...

Så vi packade ,rensade .slänge och bar ännu mer ...

Flytten blev det värsta jag gjort ...

Helvetes flytten ...

Som tog på mitt redan trasiga psyke ...

Känslan att flytta några saker ...

Känslan och vetskapen att man måste tillbaka ...

Tillbaka till helvetet på jorden ...

Hämta mer saker ...

Jag märke på min lilla prinsessa att det även tog på hennes pyske ...

Så vi flyttade sängar och möbler först ...

För att slippa vara i huset mer än nödvändigt ...

Packade och flyttade i omgångar ...

Min prinsessa behövde vila några dagar ...

För när vi väl flyttat möbler ...

Så fanns inte orken kvar ...

Så en flytt som i vanliga fall skulle ta en vecka ...

Tog tre veckor ...

En flytt som slet och rev i våra redan trasiga psyken ...

Till slut sa jag till min man ...

Kosta vad det vill ...

Men jag fixar inte en urstädning också ...

Så vi tog pengar som vi inte hade och betalade ...

Betalade oss fri ...

Från ett hus som tärde på våra psyken ...


Av elisabeth77 - 5 september 2016 02:06

Så ringde socialtjänsten ...

De ville veta hur stor lägenhet vi behövde ...

Det fanns en fyra ledig ...

Inflytt omgående ...

Bara några små detaljer som måste fixas först ...

Kontrakt ...

Vem skulle stå för kontraktet ...

Vi var inte beviljade ett BOS kontrakt ...

Vi var och är självförsörjande ...

Men pga bostads bristen som råder ...

Så bad vi socialtjänsten om hjälp med ett nytt boende ...

Det var indirekt deras fel ...

Att vi som familj levde i helvetet ...

Med mostret boende mittemot ...

Även om mostret valde att sälja och flytta ...

Så fanns det inget annat allternativ för oss ...

Om min prinsessa skulle börja leva igen ...

Så måste vi vidare ...

Börja om på nytt ...

Om familjen skulle överleva ...

Så fanns det inget annat allternativ ...

Så när chefen på socialtjänsten frågade :

- Vad kan vi göra för att ni ska börja må bättre ??

Så fanns det inget annat svar för oss än att be dom om hjälp ...

Att hitta ett annat boende för oss ...

Och med tanke på deras misstag 2013 ...

Så var det , det mista de kunde göra för våran familj !!

Så medans de löste det praktiska ...

Så packade vi ner våra saker ...

Min lilla prinsessa byggde en koja i vardagsrummet ...

Av kartonger och filtar ...

Byggde hon en skyddande borg ...

Hon hämtade filtar och kuddar ...

La sig ner och låg i sin borg ...

Från morgon till kväll ...

Ibland sov hon där ...

Så medans socialtjänsten ordnade med det praktiska ...

Så förberede vi oss på livet ...

Och en tro på en framtid ...

Av elisabeth77 - 4 september 2016 09:42

Skolan slutade och sommarlovet kom ...

Min lilla prinsessa som levde med ångest ...

Isolerade sig ännu mer när sommarlovet kom ...

När de andra barnen valde att leka ute i solen ...

Så gömmde hon sig innanför husets fyra väggar ...

Vist hon gick ut ibland ...

Oftast med någon ...

Nästan aldrig själv ...

Om hon var själv så leket hon korta stunder på huset baksida ...

Som jag berättat tidigar så hade hon små ångest ljud ...

Hon vaknade med ljuden på sina läppar ...

Sen lät hon till och från under resten av dagen ...

Kvällarna grät hon ofta till sömns ...

Situvationen blev ohållbar ...

Hela familjen led ...

Hennes bror som inte förstod vad som hänt ...

Som hörde hennes ångest men inte förstod ...

Hennes stora syter som brottades med sitt dåliga mående ...

Som längtade bort ...

Som ville ha lugn och ro ...

Men som levde i kaoset som blev ...

Min man som blev som ett vilset litet barn ...

Som tappade fotfästet och inte viste hur han skulle hantera situvationen ...

Hantera frun som blev som en främling ...

Jag mamman som bar på känslan av att inte vara tillräcklig ...

Mina barn behövde mig ...

Fast det enda jag ville var att lägga mig ner och inte orka mer ...

Men på nått sätt så lyckades jag hålla näsan över ytan ...

Det var inte mycket mer än så ...

Men i allt kaos är man tvungen att hitta ett sätt att överleva ...

Så när soc ringde och sa att de hade en lägenhet ...

Så tog vi den ...

För någonstans måste man hitta ett sätt att överleva på !!



Av elisabeth77 - 4 september 2016 03:37

Allt bara snurrade på ...

Snurrade som en karusell ...

Som aldrig ville ta slut ...

Min hjärna hängde inte med ...

Min kropp var i stress ...

Från morgon tills jag stupade i sängen på kvällen ...

Några timmars sömn ...

För att sedan stressa vidare ...

Min hjärna arbetade på högtryck ...

Och jag sov aldrig mer än fyra / fem timmar per natt ...

Nattens timmar som fylldes med ångest ...

Nätter som fylldes med ransakan av mig själv ...

Drömmar som försvann ...

Jag vaknade men kunde inte komma ihåg mina drömmar längre ...

Min kropp gjorde ont ...

För med stressen kom smärtan ...

Det inte själen och hjärnan ville känna ...

Det visade sig i min kropp ...

Jag blev 10 år äldre över en natt ...

Mina muskler slappnade aldrig av ...

Min mage krånglade ...

Jag blev otroligt känslig mot ljud ...

Orkade tillslut inte lyssna på folk i min omgivning ...

Fick svårt att koncentrera mig ...

Att focusera i mötet med andra människor ...

Blev ortoligt trött på dagarna ...

Började välja bort möten med nära och kära ...

Ville inte och orkade inte ...

Jag lider fortfarande av mina stress symtom ...

Även om karusellen lugnat ner sig ...

Idag försöker jag att hitta nått varje dag som kan skänka glädje ...

För även om allt är mörkt så finns det små ljus glimtar där ...

Ibland får man gräva lite djupare än andra dagar för att hitta dom ...


Ovido - Quiz & Flashcards