Alla inlägg den 15 juli 2016

Av elisabeth77 - 15 juli 2016 10:26

Jag är mamman till en liten prinsessa ...

En mörkhårig skönhet med bruna ögon ...

Min prinsessa ler inte längre ...

Hennes ögon glittrar inte längre ...

Hon bär på en mörk hemlighet ...

En hemlighet som äter upp henne..

Hon bär på minnerna utav monstret ...

Monstret som tog på henne..

Monstret som hemsöker hennes drömmar om natten ..

Monstret som finns i luften hon andas..

Monstret som blivit en del av hennes vardag ...

Jag är mamman som väljer att dela med mig av det som hänt ..

Dela mig av det alldra mörkaste ..

I måndags kom Hovrättens dom ..

De valde att sänka Tingsrättens dom på 3 år och 6 månader ...

De annsåg att min lilla prinsessa knapp 10 år inte varit tillräkligt tydlig ..

Tydligt ??

I lagens mening har hon inte kunnat berättat detaljrikt ..

Berättat om övergreppen ...

Övergreppen som monstret utsatt henne för ..

Hon var modig..

 I mina ögon så var hon modig ..

Hon berättade på barns vis...

Om händer som tagit utan på och innan för ...

Om munnen som gjort saker som ingen liten flicka ska veta ...

Så i mina ögon var är hon den modigaste som finns ...

Min älskade prinsessa som kämpar varje dag ...

Men hovrätten ser en liten flicka som inte kan berätta ...

En ficka som inte kan berätta utförligt och otillräckligt med detaljer...

Det är vad Hovrätten ser ...

Min älskade prinsessa genom gick flera förhör..

Förhör som satte sina spår ..

Efter tredje förhöret så var katastrofen ett faktum ..

Ågesten blev förstor och min dotter valde att skära sig själv ..

Under det tredje förhöret valde hon att berätta ...

Berätta om det hemska ..

Hur monstret använde sin mun på hennes kön..

I Hovrättens dom sänker man straffet med ett år ...

För att monstret erkännt att han varit innanför trosorna på min lilla prinsessa ...

Han säger dock att han bara blåst ...

Ord står mot ord ...

Monstret hävdar att detta hänt vid två tillfällen..

Ett av till fällerna frias han för då det rör sig om 20 sek ...

Trots att min dotter berättar i förhör att han gjort det vid flera tillfällen ..

Så väljer Hovrätten att fria och sänka straffet med ett år ...

Dommen blir 2 år och 6 månader ...

Trots att det framkommit under polisutredningen ..

Framkommit att monstret förgripit sig på andra ..

Att dessa övergrepp går minst 20 år tillbaka i tiden ..

Så väljer Hovrätten att fria och sänka straffet ...




Av elisabeth77 - 15 juli 2016 08:45

2 år och 6 månader ..

Även om jag förberett mig på en lägre dom ...

En dom som aldrig kan jämföras med vårat helvete ...

Ett helvete som jag inte ens önskar min finde ..

Så slår hovrättens ynkliga dom mig med kraft ...

Jag väljer att stänga av ...

Jag stänger känslomässigt av ..

Mina känslor dör och jag med ...

För ca 5 månader sedan fick jag veta det mörkaste ..

Det mörkaste som man som mamma kan uppleva ..

Jag dog där den där dagen ..

Jag föll och faller fortfarande ..

Så för att överleva så väljer jag att känslomässigt DÖ ..

2 år och 6 månader fick monstret ..

Ja jag kallar dej för monster ..

Finns inget annat passande namn på dig ..

Du som förstört min dotter ..

2 år och 6 månader fick du medans vi lever i helvetet ..

Ett helvete som jag väljer att berätta om ..

För i din sjuka värld så är du oskyldig ..

Men både du och jag vet att du är mer än det ..

2 år och 6 månader och vad händer sen ..

Både du och jag vet att cirkeln kommer att fortsätta ..

Du är ett monster och du annser dig själv vara oskyldig ..

2 år och 6 månader ska du straffas ..

Medans vi gör allt för att överleva ...




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards