Alla inlägg den 18 juli 2016

Av elisabeth77 - 18 juli 2016 06:20

Det tog några dagar innen jag orkade ...

Orkade göra anmälan mot monstret ...

Jag hade svårt att sätta ord på det som skulle anmälas ...

Polisen på började sin utredning ...

Och vi fick direktiv ...

Order om att inte prata om det som hänt ..

För att prata med min prinsessa om övergreppen kan leda till att uttedningen förstörs ...

Order om viken att inte "läga" ord i munnen på henne ...

Vikten av att hon med sina egna ord ska berätta i ett eventuellt förhör ..

Vilket innebär att det inte finns någon hjälp att få ...

För får man inte prata om det som hänt ..

Hur ska man då få hjälp ??

Barnahus kan ingen hjälp erbjuda så länge det inte hållts några förhör ...

Soc lika så ...

Vilken insatts kan de erbjuda utan att röra ämnet ??

Som jag skrivit tidigare så har jag två prinsessor som blivit utsatta ..

Utsatta för övergrepp av två olika förövare ...

Så vikten av att inte prata är ännu viktigare ...

Då det körs två stycken pallarella polisutredningar i våran familj ...

Tiden gick och min lilla prinsessa sökte trygghet ..

Hon började må sämre ..

Efter att hon valde att berätta ...

Så valde hon bort sig själv ...

Efter den dagen är hon inte sig själv längre ...

Min lilla prinsessa finns inte längre ..

Det är precis som hon sa till mig för nån månad sen ...

-Jag finns inte längre ,mamma 

-Mitt gammla jag finns inte längre ...

Det tog tre veckor innan Barnahus kallar till polisförhör ...




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards