Alla inlägg den 19 juli 2016

Av elisabeth77 - 19 juli 2016 07:05

Som sagt min värld rasade ...

Och min kropp stängde av ..

Mina känslor dog ...

Jag ropade på hjälp men ingen hörde ...

Ingen kunde hjälpa mig ...

 Jag var en mamma i kris och mitt enda halmstrå var min kontakt på BUP ...

Kvinnan på Barnahus gjorde mig alltid så arg ...

Hon fick alltid ta min vrede ...

Hon som arbetar med utsatta barn ...

Viste inte hur man bemöter en mamma i kris ...

Så det blev min BUP kontakt som jag pratade med ...

Som jag pratade med på ett känslolöst sätt ..

Ni ska inte tro att mina tårar kom ...

Kom när jag berättade om min prinsessor ...

Om vad min lilla prinsessa berättat för mig om övergreppen ...

- Du får förlåta ,men jag har inga tårar kvar ..

- Jag kan inte gråta eller skrika ...

 - Jag vet inte längre hur jag ska bete mig eller vad andra förväntar sig av mig ..

Jag viste inte och i min kontakt med myndigheter så kände jag mig hjälplös ...

Ingen förstod men alla ställde krav på mig ...

Alla myndigheter skickade mig runt och ingen ville ta i problemet som våran familj ställdes för ...

Min BUP kontakt frågade om jag inte hade någon i min omgivning att prata och umgås med ..

- Kan du se mig på en middags bjudning med andra ??

- Kan du se mig sitta prata om det här med andra människor ??

Jag har några få personer i min omgivning som fick veta ...

En av dom frågade mig en dag ..

- Hur orkar du ??

Ja vad svarar man på det ??

Orkar ..

Min kropp vill lägga sig ner och dö ..

Min kropp som åldrades 10 år över en natt ...

Men jag är mamman till två prinsessor ...

Och för att orka så stänge min kropp av ...

Mina känslor dog för att jag skulle överleva ...

Av elisabeth77 - 19 juli 2016 04:50

Det tog tre veckor innan de första förhöret hölls ...

Tre veckor av känslomässig kaos ...

En berg o dal bana som aldrig ville ta slut ...

Någonstans i kaoset bestämde jag mig för att skapa något normalt ...

Försöka leva så normalt som det bara går ...

Göra saker med min familj ...

Saker som andra familjer gör ...

Solen lyste och det var ett perfekt väder ...

Ett perfekt väder för gåbingo ..

- Mamma kan man bli med barn om någon "slickar" på snippan ??

Jag stelnar till ...

Min öron vill inte höra något mer ...

Mina ögon vill gråta och min röst skrika ...

Men jag blir tyst ...

Försöker hitta lugnet ...

Försöker hitta kraften ...

Så jag stänger av ...

Min kropp stänger av ...

Jag hör mig själv svara ..

- Du , kommer att få träffa någon som är duktig på det här ..

- Någon som har träffat många barn som du ...

- Men vet du älskade vän , att man blir inte med barn om någon slickar på snippan ...

Jag hör min röst ...

Men min känslor dör och jag faller ...

Solen skiner och livet snurrar på som vanligt ...


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards