Alla inlägg den 22 juli 2016

Av elisabeth77 - 22 juli 2016 23:45

Under de fem veckor som gick från att jag gjort anmälan ...

Så blev det många förhör med  min lilla prinsessa ...

Förhör som slet itur hennes psyke ...

Hon tyckte det var otäckt ..

Hon blev arg på den lilla micken som hängde i taket ...

Blev arg på kamrean som filmade ...

Blev nyfiken på alla som satt i rummet brevid ...

Blev rädd för att berätta ...

Att alla skulle få veta vad monstret gjort med hennes kropp ...

Efter tredje förhöret blev ångesten för stor ...

Hon ville inte leva längre ...

Hon orkade inte längre gå till skolan ...

Hon orkade inte längre leka med sina kompisar ...

Efter tredje förhöret skar hon sig själv ...

Även jag var på förhör ...

Jag bad polisen att höra med styvdottern ...

Så att monstret inte varit på henne också ...

Någonstans mellan alla förhör så försökte vi leva ...

Leva ett så normalt liv som möjligt ...

Efter tredje förhöret knackade monstret på vår dörr ...

Våran dörr som alltid var låst ...

Han ville veta om jag jobbade på skärtorsdag ...

Han ville bjuda oss på middag ...

Han undrade vart min prinsessa var ...

Han ropade hennes namn ..

Jag ville bara slå ...

Jag ville skrika ...

Men jag tar på mig mitt pokerface ...

För vi har fått restruktioner från polisen ...

Att agera som vanligt ...

Men ändå hålla monstret borta från min prinsessa ...

Så jag hör mig själv ..

Hör hur jag tvekande svarar ...

Att jag inte vet ...

Vet om jag jobbar ...

För allt beror på min prinsessas mående ...

Så jag tar på mig pokerfacet ...

Och jag hör min röst eka ...

Medans mina känslor dör ...

För vi har lovat att agera som vanligt ...


Av elisabeth77 - 22 juli 2016 01:22

Så kom samtalet ...

Samtalet från polisen ..

Att de hämtat monstret ...

Att monstret satt i förhör ...

Helt ovetandes hade de hämtar honom ..

Jag hade velat varit en fluga ...

En fluga som suttit på väggen ...

Hade velat sett hans ansikte ...

Hur ser ett monster ut som blir tagen ??

Hur hade han reagerat när polisen knackade på hans dörr ??

Hur reagerade han på deras frågor ??

Frågor om det som min lilla prinsessa berättat ...

Erkände han eller ...

Nekade han ...

Så kom ångesten ...

Tänk om de släpper monstret ...

Hur ska jag då skydda min prinsessa ..

För nu viste monstret ...

Att vi viste vad hans äckliga händer varit ...

Händer som rört min prinsessa ...

Min lilla prinsessas kropp ...

Jag bad polisen att de skulle medela oss ...

Att berätta för mig om de släppte monstret ...

Det tog tre dagar ...

Tre dagar av ovishet ..

Så hölls häktnings förhandlingen ...

Och media skrev ..

Om det 60 åriga monstret som misstänkt för övergrepp ...

Övergrepp på min lilla prinsessa ...

Och polisen ringde ...

Berättade att monstret skulle sitta i häktet under en tid ...

Och jag kunde andras ut för en stund ...


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards