Alla inlägg den 16 juli 2016

Av elisabeth77 - 16 juli 2016 11:32

Efter en vecka av ångest och sömlösa nätter ...

Nätter fyllda av tårar och ett rop av hjälp ...

En tyst vädjan om hjälp av de högremakterna ...

Så blev min val inte så svårt ..

För att överleva så tängde jag av ..

Kroppen behövde lugn ...

Och min hjärna arbetade på högtryck ...

Jag är en person som inte pratar med andra ...

För jag har levt i jobbiga relationer och genom gått en svår vårdnadstvist ...

Men under alla år så har jag aldrig riktigt pratat med min omgivning ...

Det värsta som finns är skvaller ...

Så när min äldsta prinsessa berättar sin hemlighet ...

Så väljer jag att vara tyst ...

För vem ska jag prata med ??

Vem orkar lyssa ??

Men i all tystnad så inser jag att jag måste prata ...

Prata om det svåra ...

Jag behöver svar ..

Som ni vet så har jag två prinsessor och en prins ...

Så jag beslutar mig för att ta samtalet ...

Samtalet som är början på vår resa mot helvetet ...

På ett vuxet sätt berättar jag för mina små <3 ...

Att vuxna människor inte får ta på barnskroppar ..

Att om det är någon som tar på deras kroppar så måste de berätta ...

För man får inte som vuxen göra så ...

Under mitt samtal med dom så väljer jag att inte berätta om deras syster ...

Om det som hänt henne ...

För både polisen och socialtjänsten har varit tydlig ...

Tydliga i att vi inte får prata om det som hänt ...

För att prata kan innebära att man röjer en pågående polisutredning ...

Så min tystnad är dels befogat ...


Av elisabeth77 - 16 juli 2016 08:05

Det känns som en hel livstid ...

Trotts att det bara gått 7 månader sen ..

Så känns det som jag åldrats tio år ...

Min kropp har haft alla stress syntom man kan ha ..

För att förstå våran situvation måste vi backa bandet ...

Jag är mamman till två prinsessor och en liten prins ...

Min äldsta prinsessa har mått dåligt under några år ...

Hon har haft ett själv skade betende med ångest ..

Sen hon varit 13 år har hon i perioder gått på BUP ..

Där har hon arbetat med sitt mående och brottas med sina demoner..

Så en dag ibörjan av december ringer hennes kurator ..

Hon ringer för hon vill ha ett möte ..

Ett möte som kommer att förändra hela vårat liv ..

Ett möte som kommer att få mig att falla ...

Ett möte som får mig att åldras 10 år på bara ett dygn ..

Ett möte där jag får veta om alla hennes demoner ..

Demoner som funnits med oss under så många år ...

Där och då väljer hon att berätta om hemligheter som hänt många år tidigare ...

Där väljer hon att berätta om minnes bilderna ...

Minnerna om ett övergrepp ...

Ett övergrepp som utförts av en närstående persson ..

En persson som ska skapa trygghet men naggat på den ...

En falsk trygghet som min älskade prinsessa tvingats leva med ...

Leva med  under alla år ...

Så där och då dog jag känslomässigt ...

Under en vecka levde jag med ångesten ...

Mina nätter fylldes med tårar ...

Mina dagar fylldes med ångest ... 

Mina dagar fylldes av möten och polisanmälan ..

Men framför allt fylldes jag av frågan : 

Hur kunde jag förbi se ???

Varför såg jag inte då och där ???

Varför hade jag inte gett min prinsessa det skydd hon behövde ???

Att inse att man varit otillräcklig som mamma ...

Skapade en enorm ångest ...

 Ångest som resulterade i att kroppen slutade fungera ...

Det började med ont i händer ,mage och nacken ...

Sen dess har jag haft alla stress symtom man kan ha ...

Det ena symtomet har avlöst varandra ...

Så över en natt så åldrades jag 10 år ...

Jag har valt att berätta om våran familj mörkaste hemlighet ...

 Valt att berätta hur jag som mamma känner det ...

För ett övergrepp förändrar en hel familj ...

Och våran familj är trasig ..

Så trasig som man bara kan bli ...

Men jag har valt att berätta om våran resa i helvetet ...

Vi är familjen som lever med övergreppen ...

Övergreppen som bär två olika mosters ansikten ....


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards