Alla inlägg den 30 juli 2016

Av elisabeth77 - 30 juli 2016 10:02

Media skriver med stora bokstäver ...

Stora svarta bokstäver ...

Om Socialtjänstens miss ...

Ett misstag som möjliggjorde övergreppen ...

Övergreppen på min lilla prinsessa ...

Åklagar yttrar sig ...

Säger till media ...

Att hade denna anmälan kommit till känna ...

Kommit tillkänna för polisen ...

Kommit tillkänna 2013 ...

Så hadde åklagan och polisen valt att göra en utredning redan då på mostret ...

Åklagan säger att det inte är svaga uppgifter ...

Hade det komit till polisens kännedom 2013 ...

Så hade mostret aldrig kommit så långt med min lilla prinsessa ...

Dessa svarta ord skriver media om ...

Ord som slår mig med kraft ...

Att ett "litet" beslut ...

Ett beslut som skulle ödelägga våra liv ...

Ett beslut som Socialtjänsten tog 2013 ...

Mitt i kaoset ...

Mitt i Tingsrättsförhandlingen ...

Hittar jag styrkan ...

Eller är det ilska ...

Men mitt i allt så väljer jag att göra en anmälan ...

En anmälan mot Socialtjänstens agerande ...

Vad är det för myndighet som agerar så ??

Jag kontaktar även en reporter och väljer att prata ...

Prata utifrån Socialtjänsten tabbe 2013 ...

Det får inte under några omständigheter hända igen ...

Vi fick betala ett högt pris pga Socialtjänstens agerande ...

För Socialtjänsten bär det yttersta ansvaret för sina invånare ...

De ska finnas där för barnen ...

Och man får inte välja att lägga anmälningar åt sidan ...

Man får inte förminska barnen ...

Socialtjänsten valde att inte lyssna på styvdottern ...

Det är polisen som ska utreda misstankar om sexuella övergrepp ...

Mistankar om barnmisshandel ...

Inte Socialtjänsten ...

Det är som åklagarn säger ...

Om det kommit till deras kännedom redan då 2013 ...

Så hade vi inte varit där vi är idag ...

En klen tröst i ett kaos som aldrig tycks ta slut ....


Av elisabeth77 - 30 juli 2016 01:28

Som alltid vill media vara där och få en bit av kakan ...

Skriva om den 60 åriga monstret ...

Skriva om det som kommit fram under utredningen ...

Sriva om sånt som jag inte viste ...

Skriva om Socialtjänsten ...

Hur det framkommit under utredningen ...

Att Socialtjäntsen fått in en anmälan ...

En anmälan på mostret ...

För många år sedan ...

När min lilla prinsessa precis börjat springa i grannhuset ...

Inkom det en anonym anmälan från ett kriscenter ...

En orosanmälan på mostrets styvdotter ...

Hon som levde under samma tak som monstret ...

Till Socialtjänsten hade det kommit in en orosanmälan ...

Om sexuella övergrepp ...

Våren 2013 fick Socialtjänsten in en orosanmälan ...

En anmälan om att det skulle förekomma sexuella övergrepp ...

Övergrepp som Socialtjänsten valde att lägga åt sidan ...

Man inleder en utredning ...

Man hör styvdottern ,mamman och monstret ...

Trots att styvdottern berättar om stunder då monstret rört henne ...

Stunder då monstret råkat röra vid hennes bröst och rumpa ...

Styvdottern som berättar hur monstret säger ofärsämda saker till henne ...

Oförsämda saker med sexuell karaktär ...

Så väljer Socialtjänsten att focusera ...

Focusera på monstrets dryckes vanor ...

Man väljer att förbi se det anmälan stod för ...

Man väljer att inte tro på styvdottern ...

Så under våren 2013 är monstret under utredning ...

En utredning om sexuella övergrepp ...

Så medans min lilla prinsessa springer och knackar på dörren till monstrets hus ...

Så genomför Socialtjänsten en utredning ...

En utredning om sexuella övergrepp ...

Medans Socialtjänsten väljer att lägga locket på ...

Väljer att inte lyssna på styvdottern ...

Så stäcker sig monstret efter min lilla prinsessa ...

Om vi backar bandet till kvällen som min lilla prinsessa valde att berätta ...

Så stälde jag frågan om hon kommer ihåg första gången som monstret rörde henne ...

- Mamma jag kommer inte ihåg fösta gången ...

- Men kommer du i håg när jag brukade gå dit och knacka på ...

Och deras dotter aldrig var hemma ...

Du sa att det berodde på att hon gick i nian och hon snart skulle sluta skolan ...

- Då du sa till mig att jag inte fick stanna kvar och vänta på henne ...

Klart jag kommer ihåg min prinsessa ...

Du sprang ditt på eftermiddagarna och styvdottern var inte där ...

Monstret hade bjudit in dej för att vänta ...

Så medans Socialtjänsten la ner utredningen ...

Så bjöd monstret in min lilla prinsessa ...  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards