Alla inlägg den 23 juli 2016

Av elisabeth77 - 23 juli 2016 04:06

Som sagt det några tuffa förhör för min lilla prinsessa ...

Så ville åklagarn kalla till ett sista förhör ...

Monstret hade hämtas in ...

Och satt häktad ...

Det var en tidig morgon ...

Och min prinsessa var inte alls samarbets villig ...

Hon ville inte ...

Förstod inte varför hon skulle behöva gå till Barnahus och prata ...

Hon hade redan sagt det hon ville berätta ...

Som vanligt innan förhöret ...

Får man sitta ute i ett väntrum ...

Ett väntrum med leksaker och fika ...

Som vanligt kommer förhörsledaren och hämtar min prinsessa ...

Fast denna morgon ...

Stannar hon upp och vill prata med min prinsessa ...

Hon berättar om uppgifter som kommit fram ...

Hon berättar om "andra" barn som klivit fram för att berätta om monstret ...

Att det finns andra barn som monstrets händer tagit på ...

Min lilla prinsessa bara tittar på förhörsledaren ...

Och nickar ...

Säger ok och nickar ...

Senare under hovrätts förhandlingen som jag valt att vara med på ...

Så ser jag min prinsessas förhör ...

De spelas upp ...

Tre timmars långa förhör ...

Spelas upp ...

I första förhöret ser jag en rädd liten tjej ...

I andra förhöret ser jag en knappt 10 års flicka som gömmer sig ..

Gömmer sig för att våga prata ...

Gömmer sig bakom sin snuttis och sitt mjukis djur för att våga sätta ord ...

Ord på det hemska som monstret gjort ...

Men så kommer vi till det sista förhöret ...

Förhöret där man väljer att berätta för min prinsessa ...

Om de andra barnen ...

Och jag ser en liten flicka med attetyd ...

En liten flicka med en nalle och en snuttis ...

Som inte längre vill vara med ...

En liten flicka som tagit på sig masken ...

Som svarar som en trottsig tonåring på förhörsledarens frågor ...

Svar som hovrätten sedan väljer att se som otydliga med otillräckliga detaljer ...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards