Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Flickan i det andra huset ..

Av elisabeth77 - 26 juli 2016 00:59

Hur kommer det sig att monstret lyckats lura oss ??

Lura mig som mamma ...

Hur kunde jag låta mig luras ??

Varför såg jag inte ??

Såg att det var ett monster som bodde mitt i bland oss ...

Ett monster som andades samma luft som oss ...

Varför såg jag inte ???

För att ni ska förstå måste vi backa ...

Låta tiden stå still och gå bakåt ...

 Minnas när vi flyttade till huset ...

Huset som skulle bli vårat helvete ...

Gatan som ruvade på en mörk hemlighet ...

Som sagt..

Ingen blev igentligen förvånad när sanningen kom ...

Vi flyttade till huset när min lilla prinsessa var nyss fyllda fem ...

Vi flyttade ihop ...

Jag och min blivade man ...

Till huset som skulle bli vårat paradis ...

Barnen skulle kunna vara ute och leka ...

Vi hade bott i lägenhet ...

Och huset i paradiset skulle kunna ge barnen frihet ...

Gatan var lugn och trygg ...

Men som i gammla testa mentet ...

Så fanns det även här en orm  ...

Det började med ..

-Välkommen till våran gata ...

Ett välkommnande till helvetet ...

Ett helvete som vi då inte viste om ...

Som sagt monstret var den drivande ...

Den drivande till kontakt ...

Och vi var de döva och blinda ...

Vi var de som blev lurade ...

Monstret säger själv att han var den drivande ...

Han lurar oss alla med sitt vänliga yttre ...

Med sin inbjudan till lek med styvdottern ...

Jag kommer ihåg hur mamman till flickan kom och frågade ...

Frågade om min prinsessa ville ha hennes prinsessas saker ...

De skulle rensa hennes rum ...

Hennes prinsessa var några år äldre ...

Eller rättare sagt rätt så många år äldre ...

Det är klart min prinsessa ville ha saker ...

I och med att vi svarade ja ...

Så skrev vi på ett kontrakt med djävulen ...

Och monstret fortsatte att le och smida sina planer ...

Min lilla prinsessa var nyfiken ...

Nyfiken och intreserad av flickan som bodde i huset ...

I huset som även monstret bodde ...

Syvdottern som blev som en stora syster ...

En stora syster som tog sig tid ...

För min lilla prinsessa blev det allt hon behövde ...

Någon som ville leka ..

Någon som tog sig tid ...

Det finns inget jag som mamma kunnat gjort ...

Och ni ska veta ...

Att i mina drömmar har jag ransakat mig själv ...

Under mörka nätter med endast ångesten som följeslagare ...

Har jag ransakat mig ...

För hur kunde jag förbi se ...

Hur kunde monstret ta min prinsessa ...

Vart var jag när hon behövde mitt skydd ???

Så under mörka nätter med ångesten som min enda vänn ...

Ska ni veta att jag har synat ...

Synat varje ord ...

Synat varje lögn ...

Synat varje dag sen vi flyttade till paradiset ...

Men som i det gammla testamentet så fanns det även här en orm ...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elisabeth77 - 31 december 2016 02:56

Försöker att focusera ... Tänka på det som varit bra ... Men ärligt ... 2016 har varit ett riktigt jävla skit år ... Längtar efter ett nytt år ... Längtar efter en normal vardag ... Längtar ... Inser att det aldrig kommer bli normalt me...

Av elisabeth77 - 29 december 2016 01:13

Du är så tålmodig ... Trotts allt som hänt så försöker du ... Vara tålmodig ... Fast du så gärna skulle vilja ... Vilja skrika och slåss ... Du fick växa upp fort min lilla prins ... Dina knutna nävar ... Som vill slå på det onda ... ...

Av elisabeth77 - 17 december 2016 03:31

Jul Jävla Jul ... Det har gått ett år ... Sedan den mörka sanningen blottades ... Många sömn lösa nätter har det blivit ... Mycket har hänt ... Jag föll och föll ... Slog i en bottenlös sorg ... Mina tårar tog slut och jag slutade le .....

Av elisabeth77 - 26 november 2016 05:36

Hatar mig själv ... Att jag tillåter mig själv ... Att du sätter dina klor i mig ... Försöker vara stark ... Men du förgiftar mig ... Du fyller mig med ångest ... Min hjärna får inte ro ... Vet att du enligt lag har rätt ... Rätt till...

Av elisabeth77 - 15 november 2016 03:42

Ett år går fort säger de som vet ... Om några veckor är cirkeln sluten ... Sekunder som blev till minuter... Minuter som blev till timmar ... Timmar som blev till dagar ... Dagar blev månader ... Månader blev ett år ... När jag först fi...

Ovido - Quiz & Flashcards